پمپ اب با مکیدن آب از داخل رادیاتور آنرا در داخل موتور دیزل به جریان می اندازد. پمپ آب در قسمت جلو دیزل ولوو  و یا بغل سیلندر ولوو نصب میگردد.پمپ های آب دیزل ژنراتور از نوع سانتریفوژ (گریز از مرکز ) هستند که حرکت خود را از پولی جلو میل لنگ دیزل ولوو و از طریق تسمه پروانه ولوو میگیرند. اساس کار واتر پمپ ولوو پنتا بدین ترتیب است که پره پمپ با چرخش خود باعث راندن و دور کردن آب از اطراف خود میشود، در این حالت آب تحت فشار به کانالهای داخل بدنه موتور ولوو پنتا فرستاده میشود و آب با دور شدن از پروانه واتر پمپ باعث ایجاد خلا در محفظه پمپ شده که این خلا موجب مکش آب از رادیاتور دیزل ولوو پنتا خواهد شد. دیزل ژنراتور کاشانی نماینده فروش انواع واتر پمپ دیزل ژنراتور اورجینال ولوو پنتا Volvo Penta در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید انواع واتر پمپ دیزل ژنراتور ولوو پنتا ولوو پنتا و یا دریافت اطلاعات بیشتر و لیست قیمت پمپ آب دیزل ژنراتور ولوو با کارشناسان ما در دیزل ژنراتور کاشانی تماس بگیرید.

واتر پمپ دیزل ژنراتور ولوو پنتا

 برای خرید انواع واتر پمپ جهت دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا لطفا درخواست خود را همراه با ارسال شماره فنی و تصویر واترپمپ و همچنین مدل دیزل (مثلا ذکر مدل TAD1641GE) واتساپ فرمایید.

اندازه پره واتر پمپ و میزان انتقال آب توسط آن بستگی به سایز و قدرت موتور دیزل ولوو پنتا دارد، مسلما موتورهای بزرگتر دیزل ولوو پنتا ( سری 16 لیتری ) دارای پمپها آب ( واتر پمپ ) برای جابجائی و انتقال حجم بیشتری از مایع خنک کاری در مدت زمان کار موتور نسبت به واتر پمپ موتورهای دیزل ولوو پنتا کوچکتر ( سری 5 لیتری ) میباشد، بعنوان مثال میزان معمول جریان آب برای موتور ولوو پنتا مدل TAD531GE  با میزان معمول جریان آب موتور دیزل ولوو پنتا مدل TWD1645GE بسیار متفاوت میباشد . میزان جریان آب برای موتور دیزلی معمولا بین 2 الی 4 لیتر در دقیقه به ازای هر اسب بخار قدرت موتور دیزل می باشد.

اجزای تشکیل دهنده واتر پمپ ولوو پنتا

  1. بدنه واتر پمپ: پوسته واتر پمپ  یا بدنه واتر پمپ محل سوار شدن و قرار گیری تمام قسمتهای پمپ میباشد. لوله های ورودی و خروجی نیز روی بدنه پمپ قرار میگیرند . بدنه از جنس چدن یا آلومنیوم ساخته میشود که توسط چند پیچ و با قرار گرفتن یک واشر جهت آب بندی به بلوک سیلندر متصل میشود.
  2. محور واتر پمپ: شفت یا محور واتر پمپ به روی دو یا چند بلبرینگ قرار میگیرد که یک سر آن به فولی و سر دیگر آن به پروانه متصل میشود . شفت نیرو و دور خود را از پولی گرفته و به پروانه منتقل میکند.
  3. بلبرینگ: در اکثر پمپ های آب ولوو پنتا، دو بلبرینگ داخل تکیه گاههای خود در پوسته نصب می شوند. وظیفه بلبرینگ ها حمل شفت پمپ آب میباشد. در واتر پمپ های موتور های دیزل قدیمی مانند موتور دیزلی رومانی، یک گریس خور برای گریس کاری بلبرینگ ها طراحی میشد ولی در در اکثر موتورهای دیزلی من جمله موتورهای دیزلی ولوو پنتا، بلبرینگهای واتر پمپ هنگام مونتاژ با مقداری گریس نسوز آغشته شده و پس از نصب نیازی به گریس کاری ندارند.
  4. کاسه نمدها: این کاسه نمدها مانع از نشت آب به اطراف بلبرینگ ها و خارج از پمپ آب (واتر پمپ) ولوو پنتا میگردد.
  5. پولی پمپ آب: پولی واتر پمپ ولوو پنتا به شفت متصل شده و با گرفتن نیرو از تسمه واتر پمپ متصل به پولی جلو میل لنگ به چرخش در می آید. پولی واتر پمپ ولوو پنتا چند شیاره هستند و معمولا قطر پولی واتر پمپ از قطر پولی سر موتور دیزل کوچکتر است و لذا با درو در دقیقه بیشتری دوران میکند. در بعضی از موتورهای دیزل جدید چرخش و نیروگیری واتر پمپ از طریق چرخ دنده میباشد که موجب حذف تسمه و وارد کردن نیروی اضافی به بلبرینگ می شود. همچنین خطراتی مانند بریدن و یا شل شدن تسمه و گرم کردن موتور وجود ندارد.
اجزای واتر پمپ ولوو پنتا

مدل های واتر پمپ موتورهای دیزل ولوو پنتا

TAD531GE,TAD731GE,TAD732GE,TAD733GE,TAD734GE,TAD1341GE,TAD1342GE,TAD1343GE,TAD1344GE,TAD1345GE,TAD1640GE,TAD1641GE,TAD1642GE,TWD1643GE,TWD1644GE,TWD1645GE بر روی بدنه نصب شده اند .