منبع انبساط دیزل ژنراتور ولوو یکی از قطعات پرکاربرد در دیزل ژنراتور ولوو است. دیزل ژنراتور کاشانی نماینده فروش, ارائه کننده انواع منبع تحت فشار دیزل ژنراتور اورجینال ولوو پنتا Volvo Penta در تهران و شهرستان ها می باشد. برای خرید انواع منبع انبساط دیزل ژنراتور ولوو پنتا و یا دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت منبع آب دیزل ژنراتور ولوو با کارشناسان ما در دیزل ژنراتور کاشانی تماس بگیرید.

منبع انبساط دیزل ژنراتور ولوو

 برای خرید انواع منبع انبساط جهت دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا لطفا درخواست خود را همراه با ارسال شماره فنی، تصویر منبع انبساط و همچنین مدل دیزل (مثلا ذکر مدل TAD1641GE) واتساپ فرمایید.

اکثر موتورهای دیزل ولوو پنتا دارای سیستم خنک کاری مدار بسته میباشند .در سیستم خنک کاری مداربسته لوله سرریز رادیاتور دیزل ژنراتور ولوو پنتا به یک مخزن ذخیره متصل شده و با هوای آزاد ارتباط ندارد که اصطلاحا به آن منبع تحت فشار رادیاتور و یا منبع انبساط دیزل ژنراتور گفته میشود. منبع انبساط در دیزل ژنراتور های ولوو پنتا با موتور های دیزل TAD531GE,TAD731GE,TAD732GE,TAD733GE,TAD734GE,TAD1341GE,TAD1342GE,TAD1343GE,TAD1344GE,TAD1345GE,TAD1640GE,TAD1641GE,TAD1642GE,TWD1643GE,TWD1644GE,TWD1645GE بر روی رادیاتور نصب شده اند . منبع انبساط رادیاتور از جنس پلاستیک شفاف است تا سطح مایع داخل آن به خوبی نمایان باشد.سطوح مایع داخل مخزن با علامت های MIN , MAX و یا COLD و HOT مشخص شده است. داخل منبع تحت فشار رادیاتور ولوو پنتا بایستی تا حد معین شده از مایع خنک کاری پر باشد. لوله سر ریز رادیاتور به داخل مایع مخزن کشیده شده است. هنگام کارکرد موتور و انبساط مایع خنک کاری ، مقداری از مایع که از لوله سر ریز خارج میشود و به داخل مخزن میریزد و سطح مایع داخل آنرا بالا میبرد.با خاموش شدن موتور و پایین آمدن دمای مایع خنک کاری ، خلا، ایجاد شده در داخل رادیاتور موجب کشیدن مقداری از مایع داخل مخزن تا جبران شدن خلاء ایجاد شده می شود.بدین ترتیب در این سیستم ها هیچگونه ریزش و هدر رفتگی اضافی مایع داخل رادیاتور وجود نخواهد داشت.برای بررسی میزان سطح مایع خنک کننده موتور باید به علامت های روی مخزن توجه نمود و در صورت کمبود سطح مایع (حدود علامتMIN ) تا حد استاندارد به مایع داخل مخزن اضافه نمود.

در صورت پائین بودن سطح مایع منبع انبساط دیزل ژنراتور ولوو پنتا، سنسور سطح آب ولوو پنتا که در منبع انبساط تابیه شده است اجازه کارکردن به دستگاه دیزل ژنراتور ولوو نداده و دیزل ژنراتور ولوو پنتا را برای حفاظت بیشتر خاموش میکند .لازم به ذکر است که در این سیستم ها نباید برای بازدید و اضافه کردن مایع خنک کاری درب رادیاتور را باز نمود.